Blake Lively: Πώς κατάφερε να γίνει το πιο μισητό πρόσωπο στο διαδίκτυο
Blake Lively
Credit:blakelively/Instagram

Το 2022, η ηθοποιός Anne Hathaway ανακάλυψε, ότι ήταν το πιο μισητό πρόσωπο στο διαδίκτυο. Έμαθε επίσης έναν νέο όρο: είχε γίνει «Woman’d». Αυτό αναφέρεται σε μια κατάσταση όπου, φαινομενικά εν μία νυκτί, όλοι στρέφονται εναντίον μιας γυναίκας και αυτή γίνεται στόχος εκτεταμένης κριτικής, ιδιαίτερα στο διαδίκτυο.

Μια σταρ, που κάποτε εξυμνούνταν για τη θηλυκότητά της, πέφτει ξαφνικά σε δυσμένεια, παγιδευμένη στον ατελείωτο βρόχο του μίσους των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το τελευταίο «θύμα» αυτού του φαινομένου είναι μια άλλη ηθοποιός του Χόλιγουντ, η Blake Lively, η οποία βρίσκεται τώρα αντιμέτωπη με μια εκστρατεία λάσπης που εκτελείται σε πέντε βήματα, σύμφωνα με δημοσίευμα της “El Pais”.

Βήμα 1: Κωμωδία ή δράμα;

Όλα ξεκίνησαν με την προώθηση της τελευταίας της ταινίας, “It Ends With Us”, μια διασκευή του δημοφιλούς μυθιστορήματος της Colleen Hoover. Στην ταινία, η Lively υποδύεται τη Lily Bloom, μια ανθοπώλη που συνάπτει μια καταχρηστική σχέση με έναν άνδρα, τον Ryle Kincaid, τον οποίο υποδύεται ο Justin Baldoni (ο οποίος σκηνοθετεί και την ταινία). Πέρα από τη δημοσιευμένη διαφωνία μεταξύ των δύο ηθοποιών, οι διαφορές στις στρατηγικές μάρκετινγκ που ακολουθούν έχουν προκαλέσει αίσθηση. Η Lively και ο Baldoni έχουν δώσει πολύ διαφορετικές συνεντεύξεις, πάντα ξεχωριστά.

Ενώ ο Baldoni χρησιμοποίησε την πλατφόρμα για να αναδείξει το σοβαρό ζήτημα της έμφυλης βίας, η Lively ακολούθησε μια πιο ανάλαφρη προσέγγιση, πλαισιώνοντας την ταινία πιο κοντά σε μια ρομαντική κωμωδία. Ενθάρρυνε «τα κορίτσια» να φορέσουν φλοράλ φορέματα (επαναλαμβανόμενο μοτίβο στην ταινία) στο θέατρο και χρησιμοποίησε τη στιγμή για να προωθήσει τα προσωπικά της εγχειρήματα, συμπεριλαμβανομένης μιας σειράς προϊόντων περιποίησης μαλλιών και μιας μάρκας ποτών.

Αυτή η αντιληπτή επιπολαιότητα δεν πέρασε απαρατήρητη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Αυτό είναι το πιο αναίσθητο πράγμα που έχω δει ποτέ στη ζωή μου. Αυτή η ταινία αφορά την ενδοοικογενειακή βία. Γιατί την προωθούν σαν να ήταν μια ταινία Barbie;», σχολίασε ένας χρήστης στο X.

Ερωτηθείσα στο κόκκινο χαλί τι σήμαινε για εκείνη να υποδυθεί μια γυναίκα που κακοποιήθηκε, η Lively δεν άδραξε την ευκαιρία να ευαισθητοποιήσει για το θέμα, αλλά αντίθετα διαβεβαίωσε ότι η πρωταγωνίστρια είναι κάτι πολύ περισσότερο από θύμα ή επιζών: «Καμία εμπειρία δεν μπορεί να σε καθορίσει, εσύ καθορίζεις τον εαυτό σου», είπε.

Μετά την περιοδεία προώθησης, φαίνεται ότι η Lively έλαβε συμβουλές για να αντιμετωπίσει πιο σοβαρά το θέμα της κακοποίησης. Λίγο μετά την πρεμιέρα της ταινίας, δημοσίευσε διάφορα Instagram Stories παρέχοντας χρήσιμες πληροφορίες και πηγές για τα θύματα της έμφυλης βίας.

Βήμα 2: «Έχεις δει τα μαλλιά μου;»

Σε ένα άρθρο που προκαλεί προβληματισμό, η δημοσιογράφος των New York Times, Esther Zuckerman, διερευνά πώς οι εικόνες του “It Ends With Us” αντλούν από τα επιχειρηματικά εγχειρήματα της Lively εκτός οθόνης, παρουσιάζοντας την ταινία ως μια συναρπαστική μελέτη της δυναμικής της δύναμης των σταρ. «Τα μαλλιά της Blake Lively είναι σαν ένας αυτοτελής χαρακτήρας στο νέο ρομαντικό δράμα», σημειώνει. Οι πλούσιες μπούκλες της ηθοποιού αλλάζουν στυλ, αντικατοπτρίζοντας τα σκαμπανεβάσματα της Lily Bloom, μιας ανθοπώλης που εμπλέκεται σε μια ταραχώδη σχέση με έναν καταχρηστικό νευροχειρουργό.

Ο Zuckerman συνεχίζει: «Θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα μαλλιά της Blake Lively είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιεί για να πουλήσει την ερμηνεία της, αλλά η ερμηνεία της είναι επίσης ένα εργαλείο που χρησιμοποιεί για να πουλήσει τα μαλλιά της. Όσοι εντυπωσιάστηκαν με τις μπούκλες της στο “It Ends With Us” μπορούν να μάθουν από το Instagram της ότι πρόσφατα έκανε το ντεμπούτο της σε μια σειρά προϊόντων περιποίησης μαλλιών με την ονομασία Blake Brown».

Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της διαφημιστικής καμπάνιας, στάλθηκε στα μέσα ενημέρωσης ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που περιέγραφε τα βήματα για τη δημιουργία κοκτέιλ εμπνευσμένων από το “It Ends With Us” με τη χρήση του Betty Buzz, της μάρκας ποτών της Lively. Ωστόσο, αυτή η χαρούμενη συνταγή έρχεται σε έντονη αντίθεση με το σοβαρό θέμα της ταινίας, το οποίο περιστρέφεται γύρω από μια γυναίκα που υφίσταται κακοποίηση.

Βήμα 3: Διάφορες γκάφες

Στις αρχές του καλοκαιριού, η Lively έκανε ένα αξιοσημείωτο λάθος. Στον απόηχο του σκανδάλου, γύρω από τις κακοφτιαγμένες φωτογραφίες της Kate Middleton – όπου η βρετανική βασιλική οικογένεια προσπάθησε να προβάλει μια αίσθηση κανονικότητας – η ηθοποιός συμμετείχε στην κοροϊδία μοιράζοντας μια κακοφτιαγμένη φωτογραφία της, ενώ προωθούσε το brand ποτών της. Λίγο αργότερα, η πριγκίπισσα της Ουαλίας αποκάλυψε δημοσίως τη διάγνωση του καρκίνου της. Η Lively μπήκε γρήγορα στο Instagram για να εκφράσει τη μεταμέλειά της, δηλώνοντας ότι ήταν «ταπεινωμένη» από τις πράξεις της.

Οι αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εναντίον της Lively πήραν δραματική έκταση, δημιουργώντας παρωδίες, που επικρίνουν τη συμπεριφορά της κατά τη διάρκεια συνεντεύξεων για την προώθηση της ταινίας “It Ends With Us”. Οι επικριτές την κατηγόρησαν ότι επιδεικνύει συμπεριφορά κακού κοριτσιού, χαρακτηρίζοντάς την ως «σκύλα» ή «pick-me girl» – ένας όρος για τις γυναίκες που επιδιώκουν την ανδρική αποδοχή, υποτιμώντας παράλληλα άλλες γυναίκες. Όπως εξήγησε η Janira Planes: «Μια pick-me girl σε ένα περιβάλλον συντηρητικών ανδρών ταιριάζει στον τύπο του ατόμου που λέει ανοιχτά ότι «οι γυναίκες είναι πιο κακές από τους άνδρες».

Επιπλέον, οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης επεξεργάστηκαν βίντεο με τη φαινομενικά αγενή συμπεριφορά της Lively, παρουσιάζοντας στιγμές όπου είπε στους θαυμαστές της να ηρεμήσουν στο κόκκινο χαλί, ώστε να μπορέσει να συνεργαστεί καλύτερα με τον Τύπο. Σε μια περίπτωση, ευχαρίστησε μια θαυμάστρια για ένα βραχιόλι με χάντρες με ελάχιστο ενθουσιασμό, σημειώνοντας: «Θα το βάλω εδώ γιατί δεν ταιριάζει με το ντύσιμό μου, αλλά θα το φορέσω αργότερα». Αυτή η ειλικρίνεια της Lively μοιάζει παράταιρη στο προσεκτικά επιμελημένο περιβάλλον του Χόλιγουντ, όπου οι δημοσιογράφοι συχνά εκπαιδεύουν τους αστέρες να διαπρέπουν στις δημόσιες σχέσεις, τόσο στις συνεντεύξεις όσο και με τους θαυμαστές.

@stan.hathaway blake lively we need to talk about this cross-promo #itendswithus #blakelively #justinbaldoni ♬ original sound – grace weissend

Βήμα 4: Η συνέντευξη

Το 2016, κατά την προώθηση του Café Society, η Lively αντιμετώπισε την πρώτη της αμήχανη στιγμή όταν ρωτήθηκε για τη σχέση της με τον Woody Allen. Εκείνη την εποχή, ο Allen βυθιζόταν ακόμα στη διαμάχη για τις κατηγορίες βιασμού από τη θετή του κόρη, Dylan Farrow, η οποία ισχυρίστηκε ότι το περιστατικό συνέβη όταν ήταν παιδί. Η Lively απάντησε δηλώνοντας ότι μπορεί να μιλήσει μόνο από τη δική της εμπειρία, υποστηρίζοντας ότι κατά τη γνώμη της, ο Allen ενδυνάμωνε τις γυναίκες. Αν και είναι πιθανό ότι καμία απάντηση δεν θα ήταν η σωστή δεδομένης της συγκυρίας, η επιλογή των λέξεων, έκανε εντύπωση σε πολλούς και η ηθοποιός χαρακτηρίστηκε αναίσθητη.

Αυτή η περιοδεία προώθησης περιείχε επίσης μια άλλη δυσάρεστη στιγμή. Ενώ ήταν έγκυος στο δεύτερο παιδί της με τον Ryan Reynolds, η Lively συμμετείχε σε μια συνέντευξη με τη νορβηγικής καταγωγής, δημοσιογράφο Kjersti Flaa, με έδρα το Λος Άντζελες. Η δημοσιογράφος ξεκίνησε συγχαίροντας την ηθοποιό για το «μικρό της καρούμπαλο». Η Lively απάντησε με εμφανή εκνευρισμό, υιοθετώντας μια κάπως προκλητική συμπεριφορά και ένα παθητικό-επιθετικό ύφος καθώς απαντούσε στις ερωτήσεις, αποφεύγοντας συχνά την οπτική επαφή με τη δημοσιογράφο.

Βήμα 5: Η διαμάχη για τη δουλεία

Μέσα σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα, η Lively βίωσε μια σημαντική αλλαγή στη δημόσια αντίληψη, ωθώντας πολλούς επικριτές να ερευνήσουν το παρελθόν της για να βρουν επιπλέον λόγους να την αντιπαθήσουν. Ένα αξιοσημείωτο παράδειγμα είναι η αποτυχημένη προσπάθειά της να εισέλθει στον κλάδο του lifestyle το 2014 με το λανσάρισμα του Preserve, ενός ηλεκτρονικού καταστήματος που θυμίζει το Goop της Gwyneth Paltrow, αλλά με πιο ρουστίκ αισθητική. Μία από τις πρώτες αναρτήσεις του ιστότοπου είχε τίτλο «Η γοητεία του Antebellum», μια επιλογή που προκάλεσε κριτική, επειδή ρομαντικοποιούσε την προ-εμφυλιακού πολέμου αισθητική του Νότου, ενώ παρέβλεπε τους δεσμούς της με την εποχή της δουλείας. Ο ιστότοπος διήρκεσε μόνο ένα χρόνο.

Υπάρχουν κι άλλα. Ο μυστικός γάμος της Lively με τον Ryan Reynolds το 2012 πραγματοποιήθηκε σε ένα εντυπωσιακό κτήμα στη Νότια Καρολίνα, μια τελετή στην οποία συμμετείχαν μόλις 35 καλεσμένοι. Ενώ η Lively φόρεσε ένα πανέμορφο φόρεμα Marchesa και ο Reynolds ένα κομψό κοστούμι Burberry, η τοποθεσία προκάλεσε διαμάχη. Ο γάμος πραγματοποιήθηκε στο Boone Hall Plantation, μία από τις παλαιότερες εν λειτουργία φυτείες στις Ηνωμένες Πολιτείες, η οποία είχε ιστορικό χρήσης σκλαβωμένων μαύρων ατόμων για δεκαετίες. Η φυτεία Boone Hall Plantation εμφανίζεται επίσης στη γνωστή ταινία του 2004 “The Notebook”, ενώ σήμερα στον χώρο υπάρχουν ακόμη διατηρημένες καμπίνες σκλάβων με ιστορικές πληροφορίες.

Χρόνια αργότερα, ο Reynolds εξέφρασε δημόσια τη λύπη του για την επιλογή του χώρου, δηλώνοντας: «Αυτό που είδαμε τότε ήταν ένας χώρος γάμου στο Pinterest. Αυτό που είδαμε μετά ήταν ένας τόπος χτισμένος πάνω σε μια καταστροφική τραγωδία».

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα