Ισπανοί θεατρικοί δημιουργοί στον νέο κινηματογραφικό κύκλο του Ινστιτούτου Θερβάντες
Credit: Javier del Real / cultura.cervantes.es/ Teatro Real

To Ινστιτούτο Θερβάντες, σε συνεργασία με το Βασιλικό Θέατρο της Ισπανίας, διοργανώνει έναν κύκλο  με μαγνητοσκοπημένες όπερες και μπαλέτο, με τη χορωδία και την ορχήστρα του ίδιου του θεάτρου.

Το Βασιλικό Θέατρο είναι μια λυρική σκηνή της Μαδρίτης, που ιδρύθηκε το 1850 και ξανάνοιξε το 1997. Θεωρείται ο υπέρτατος θεσμός παραστατικών και μουσικών τεχνών της Ισπανίας και μια από τις σπουδαιότερες λυρικές σκηνές της Ευρώπης.

Credit: Javier del Real / Instituto Cervantes/ Creadores Teatrales 2024

Υπό την εποπτεία του παρουσιάζεται το έργο των καλύτερων σκηνοθετών της Ισπανίας σε μια σειρά τίτλων που φέρνει σε επαφή κλασικούς λυρικούς με έργα αναφοράς του ρεπερτορίου ισπανικής θεματολογίας, όπως η Φουέντεοβεχούνα και η Κάρμεν της ομάδας του Αντόνιο Γκάδες, ο Μάγος Έρωτας του Μανουέλ ντε Φάγια σε εκδοχή μπαλέτου με την ομάδα του Βίκτορ Ουγιάρτε και ο Μαουρίσιο Σοτέλο με την όπερά του Το Κοινό, που βασίζεται σε κείμενο του Λόρκα, με μεγάλες μορφές του φλαμένκο στους βασικούς ρόλους.

ΚΑΡΜΕΝ

Αντόνιο Γκάδες ήταν ένας εξαιρετικός χορευτής και χορογράφος του Εθνικού Μπαλέτου της Ισπανίας, έχει βραβευτεί με το Εθνικό Βραβείο Χορού (1988) και είναι ένας από τους μεγαλύτερους πρωτοπόρους του φλαμένκο.

Σε συνεργασία με τον κινηματογραφιστή Κάρλος Σάουρα, γνωστό για δημοφιλείς ταινίες όπως τα Κοράκια δημιούργησε αυτή την παραγωγή της Κάρμεν που παρουσιάζει πώς η δύναμη του παραδοσιακού φλαμένκο μπορούν να ενσωματώσουν τέλεια τα έντονα συναισθήματα που ξεχυλίζουν από το έργο του Μεριμέ, ο οποίος διηγείται την ιστορία μιας καπνοπώλισσας από τη Σεβίλλη που ψάχνει τον έρωτα και την ελευθερία, ούσα θύμα της ζήλειας του εραστή της Δον Χοσέ.

Στο έργο Κάρμεν συμμετέχουν χορευτές του θιάσου του Αντόνιο Γκάδες, με εξέχουσα την Βανέσα Βέντο, μια από τις κύριες χορεύτριες του Εθνικού Μπαλέτου της Ισπανίας.

Ο Μάγος έρωτας

Μανουέλ ντε Φάγια, ο κύριος αντιπρόσωπος του ισπανικού μουσικού πατριωτισμού, είναι ένας από τους πιο αξιοσημείωτους συνθέτες των αρχών του 20ου αιώνα, μαζί με άλλους σπουδαίους καλλιτέχνες όπως ο Ισαάκ Αλμπένιθ και ο Χοακίν Τουρίνα, αλλά και ένας από τους πιο σημαντικούς ισπανούς συνθέτες όλων των χρόνων. Ο Μάγος Έρωτας ένα από τα πιο ξεχωριστά έργα, στο οποίο με έντονο ανδαλουσιανό χαρακτήρα, εμβαθύνει στον τσιγγάνικο μυστικισμό, προσεγγίζοντας τον έρωτα στην πιο πρωτόγονη και ουσιαστική του μορφή. Ο Βίκτορ Ουγιάτε είναι ένας απο τους πιο αναγνωρισμένους χορογράφους στο κόσμο του ισπανικού χορού με βραβεία, όπως το Εθνικό Βραβείο Χορού (1989), το Βραβείο Max de Honor (2008).

Credit: Javier del Real / Instituto Cervantes

Oσον αφορά τη μουσική του αυθεντικού έργου, η χορογραφία περιλαμβάνει τρία δημοφιλή τραγούδια του Μανουέλ ντε Φάγια και μια διασκευή του Πάκο ντε Λουθία. Επίσης, σε αυτή τη παραγωγή του Μάγος Έρωτας συμμετέχει η τραγουδίστρια Εστρέγια Μορέντε,  μια από τις πιο σπουδαίες καλλιτέχνιδες του φλαμένγκο, με αμέτρητες διακρίσεις, όπως το Βραβείο Ondas για την Καλύτερη Δημιουργία Φλαμένκο και δύο υποψηφιότητες για τα Latin Grammy. 

To Κοινό

Το Κοινό είναι το πιο δύσκολο και μυστήριο έργο ενός από τους παγκοσμίου φήμης Ανδαλουσιανούς ποιητές και δραματουργούς της Ισπανικής λογοτεχνίας, του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα. Γράφθηκε το 1930, παρολαυτά δεν παίχθηκε για πενηνταέξι χρόνια, καθώς ο συγγραφέας θεωρούσε ότι δεν αντιπροσωπεύει από που ονόμασε «teatro imposible». Είναι ένα έργο σουρεαλιστικό που αργότερα θεωρήθηκε ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια της ιστορίας του Ισπανικού θεάτρου. Το κοινό είναι μια κραυγή πρόκλησης κατά της αστικής υποκρισίας και μια έκκληση για ερωτική και καλλιτεχνική ελευθερία. 

Credit: Javier del Real / Instituto Cervantes/ Creadores Teatrales. El público

Ο συνθέτης Μαουρίσιο Σοτέλο (Εθνικό Βραβείο Μουσικής 2001) του οποίου τα έργα έχουν ερμηνευθεί από μερικές από τις πιο αναγνωρισμένες ορχήστρες διεθνώς, έχει γράψει πολλά κομμάτια όπου το φλαμέγκο έχει σημαντική παρουσία. Στη περίπτωση του έργου Το κοινό η όπερα και το φλαμέγκο συναντώνται. Στην παραγωγή αυτή συμμετέχουν καλλιτέχνες φλαμένκο όπως ο κιθαρίστας Κανισάρες (Εθνικό Βραβείο Μουσικής, 2022) και ένας από τους πιο δημοφιλείς καλλιτέχνες του κόσμου, ο ερμηνευτής Αρκάνχελ (Latin Βραβείο Grammy στο καλύτερο Άλμπουμ Φλαμένγκο, 2018) και ο χορευτής Ρουμπέν Όλμο, (Εθνικό Βραβείο Χορού 2015) σήμερα διευθυντής του Εθνικού Μπαλέτου της Ισπανίας. 

Φουεντεοβεχούνα

Το Φουεντεοβεχούνα είναι ένα θεατρικό έργο του ποιητή και δραματουργού του ισπανικού Χρυσού Αιώνα Λόπε ντε Βέγα και δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά το 1617. Είναι ένα έργο-κλειδί της ισπανικής λογοτεχνίας, καθώς η υπόθεση περιγράφει πώς ένα χωριό της Ανδαλουσίας, την περίοδο των Καθολικών Βασιλέων, επαναστατεί εναντίον ενός αριστοκράτη που καταχράται την εξουσία του, και μετατρέπεται σε σύμβολο ενότητας του λαού κατά της καταπίεσης. 

Credit: Javier del Real / Instituto Cervantes / Fuenteovejuna

Η προσαρμογή του στον ισπανικό χορό είναι το κορυφαίο έργο του χορογράφου Αντόνιο Γκάδες, και ένα από τα σπουδαιότερα μπαλέτα του 20ου αιώνα. Με την αριστοτεχνική ανάμειξη λόγιου και του λαϊκού, ο Γκάδες εκφράζει αυτό που μετατράπηκε στην κύρια παρακαταθήκη του, την εμπιστοσύνη του στον πλούτο, την δύναμη της εκφραστικότητας του ισπανικού χορού σε όλη του την έκταση: τον παραδοσιακό χορό, τον στυλιζαρισμένο χορό και το φλαμένκο. 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Ημερομηνία:

Στις 04/11/2024 στις 19:00

Στις 11/11/2024 στις 19:00

Στις 18/11/2024 στις 19:00

Στις 25/11/2024 στις 19:00

Παρατηρήσεις: Είσοδος ελεύθερη

Τόπος: Ελληνοαμερικανική Ένωση, Μασσαλίας 22

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα