Λέγεται πως γείτονας του Edward Gant στο Μπέβερλι Χιλς ήταν ο επιχειρηματίας και πατέρας της Bella και της Gigi Hadid, Mohamed Hadid. Ήταν εκείνος που εμπιστεύτηκε το σύγχρονης προσέγγισης όραμα του Gant για ένα πολυτελές χαβιάρι. Με εξαιρετικές γνώσεις πάνω στο χαβιάρι, τα πολυτελή είδη και με διάθεση να σπάει τα στερεότυπα και να ανοίγει μόνος του δρόμους, ο Gant μάς χάρισε λίγο από τον χρόνο του για μια συζήτηση εφ’ όλης της ύλης.
Εχετε γεννηθεί και μεγαλώσει στην Ελλάδα, σε μια οικογένεια που ασχολούνταν με τη βιομηχανία των θαλασσινών. Ιδιαίτερος τομέας αλλά και δημοφιλής στις μεσογειακές χώρες. Εσείς πώς πήρατε απόφαση να συνεχίσετε αυτή την παράδοση, από το Λος Αντζελες;
Σπούδασα πολιτικός μηχανικός στην Ελλάδα, αλλά το εμπόριο ήταν πάντα το πάθος μου. Όταν μετακόμισα μόνιμα στο Λονδίνο, το 2009, βρήκα ευκαιρίες για εμπόριο θαλασσινών και έτσι ξεκίνησαν όλα. Όταν άρχισα να εμπορεύομαι θαλασσινά η οικογένειά μου ήταν ήδη εκτός βιομηχανίας και ήταν κάτι που επεδίωξα μόνος μου. Ο τομέας των θαλασσινών είναι ένας από τους κύριους τομείς της βιομηχανίας τροφίμων παγκοσμίως και θα έλεγα ότι η Μεσόγειος παίζει μόνο μικρό ρόλο στο παγκόσμιο εμπόριο ψαριών – παρόλο που μπορεί να ακούγεται παράδοξο για όλους εμάς που μεγαλώσαμε σε μεσογειακές χώρες. Αφού λοιπόν μπήκα στην ευρωπαϊκή αγορά και κατάλαβα τις δυνατότητες, άρχισα να επεκτείνομαι στην Ασία και στις ΗΠΑ, ειδικά στην Καλιφόρνια, όπου περνάω μερικούς μήνες κάθε χρόνο. Ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές μας εδρεύει στην Καλιφόρνια και συνεργαζόμαστε στενά στον τομέα των θαλασσινών από το 2015.
Εχετε δηλώσει στο παρελθόν ότι το χαβιάρι είναι ένας συναρπαστικός τομέας για να ασχοληθεί κανείς μαζί του. Τι είναι αυτό που τον κάνει συναρπαστικό; Μοιραστείτε μαζί μας περισσότερα.
Το χαβιάρι θεωρείται ένα από τα πιο εκλεκτά εδέσματα και σίγουρα ένα προϊόν πολυτελείας. Όπως συμβαίνει με όλα τα προϊόντα πολυτελείας, σου προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες να συναντηθείς με ιδιαίτερους ανθρώπους, να επισκεφθείς τους καλύτερους χώρους φιλοξενίας και τις πιο εμβληματικές τοποθεσίες όπου αποθηκεύονται και σερβίρονται τα προϊόντα αυτά. Το να παρακολουθείς μεγάλες παγκόσμιες εκδηλώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, να έχεις με το προϊόν σου μια θέση στα πιο εμβληματικά μέρη, όπως το Harrods, και να το βλέπεις να σερβίρεται σε εστιατόρια με αστέρια Michelin είναι σίγουρα μια μοναδική αίσθηση. Από την άλλη πλευρά, το να συμμετέχω στη διαδικασία προμήθειας του καλύτερου χαβιαριού και να διασφαλίζω την ποιότητα που παρέχεται στους πελάτες μας με ενθουσιάζει εξίσου, ειδικά επειδή έχω την καλύτερη ομάδα που με υποστηρίζει σε καθημερινή βάση. Λατρεύω το «κυνήγι»!
Από το 2018 και το brand σας Onyx Caviar μέχρι το Hadid Caviar, τι έχει μεσολαβήσει για τη δημιουργία του brand που διαπρέπει σήμερα;
Ασχολούμαι με το χαβιάρι σχεδόν μια δεκαετία, αλλά κυρίως στη χονδρική. Το Onyx Caviar ήταν έτοιμο να βγει στην αγορά αλλά δεν συνέβη ποτέ. Λίγο πριν από το τελικό στάδιο των εγκρίσεων, η συμφωνία έγινε με τον κ. Hadid, οπότε το αρχικό brand πάγωσε και δημιουργήθηκε ένα νέο, έχοντας παρόμοιο σχέδιο και χαρακτηριστικά, όπως είναι η μαύρη συσκευασία, ο μίνιμαλ σχεδιασμός της, η αίσθηση πολυτέλειας και η καλύτερη ποιότητα και των 7 ειδών της σειράς χαβιαριού μας. Το όνομα Hadid μάς βοήθησε να εξασφαλίσουμε συμφωνίες σε συγκεκριμένες περιοχές σε όλο τον κόσμο, αλλά μας έκλεισε άλλες, όπως μπορείτε να φανταστείτε, αφού το διάσημο επώνυμο συνδέεται με ένα συγκεκριμένο άτομο ή οικογένεια.
Ποια είναι η σχέση σας με τον συνέταιρό σας Mohamed Hadid; Θα υπάρξει στο μέλλον ίσως κάποια συνεργασία με την Bella ή την Gigi;
Ο κ. Hadid είναι ένας πολύ επιτυχημένος επιχειρηματίας που από πολύ νεαρή ηλικία απέδειξε τις ικανότητές του να χτίσει μια αυτοκρατορία από το μηδέν. Οι ιστορίες που μοιράστηκε μαζί μου, η εμπειρία του, η πολύτιμη συμβολή του και η γνώμη του για οτιδήποτε σχετίζεται με τις επιχειρήσεις έφεραν την εταιρεία σε αυτό το σημείο.
Στόχος μας είναι να φτάσουμε αυτό το νεοσύστατο brand σε ένα πολύ επιτυχημένο επίπεδο και στη συνέχεια να συζητήσουμε μια πιθανή συνεργασία με κάποια από τις δύο κόρες του. Θέλω όλοι οι εμπλεκόμενοι να είναι περήφανοι για όλο το ταξίδι και την ιστορία του brand πριν ζητήσω περισσότερα. Δεν έχω λόγο να βιάζομαι για κάτι.
Το χαβιάρι είναι εξ ορισμού ένα premium προϊόν. Το Hadid Caviar, το πρώτο «celebrity caviar», σε ποιους απευθύνεται;
Η ιδέα μας για το Hadid Caviar ήταν να προσφέρουμε σε όλους τους λάτρεις του χαβιαριού το καλύτερο ποιοτικά χαβιάρι με έναν πολύ μίνιμαλ σχεδιασμό, αφού κάτι αντίστοιχο δεν υπήρχε σε αυτόν τον τομέα. Οι περισσότερες μάρκες χαβιαριού έχουν ένα πολύ παραδοσιακό design, πολυτελές και με κύριο χρώμα το χρυσό. Η ιδέα μας ήταν να προσφέρουμε ένα σχέδιο και ένα όνομα με τα οποία μπορεί να συνδεθεί η νέα γενιά, ένα μοντέρνο χαβιάρι.
Παρακολουθήσαμε τα στατιστικά τα τελευταία 3 χρόνια και το 60% των πελατών μας είναι ηλικίας κάτω των 40 ετών. Εχουμε επικεντρωθεί πολύ στην παρουσία μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αυτήν τη στιγμή είμαστε η πιο δημοφιλής μάρκα χαβιαριού στο Instagram, με πάνω από 50.000 ακόλουθους. Το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι ο απώτερος στόχος μας είναι η καλύτερη ποιότητα να συνδέεται με το όνομα της μάρκας μας και ο κόσμος να καταλάβει ότι το πιο εντυπωσιακό μέρος του προϊόντος μας είναι όταν ανοίγεις τη συσκευασία και δοκιμάζεις το χαβιάρι.
Εσείς πάντως, πέρα από το success story σας, σπάτε τα στερεότυπα και με την εικόνα σας. Η εμφάνισή σας είναι edgy και ανατρέπει την εικόνα που ενδεχομένως είχαμε στο μυαλό μας όταν σχεδιάζαμε να μιλήσουμε με τον συνιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Hadid Caviar. Τι ρόλο παίζει στο δικό σας τομέα η εμφάνιση;
Ο τρόπος που φαίνομαι και ντύνομαι δεν έχει σχέση με το τυπικό corporate στιλ, όπως ήδη επισημάνατε. Η ζωή μεταξύ Λονδίνου και Λος Άντζελες με βοήθησε όλα αυτά τα χρόνια να δημιουργήσω τη δική μου ταυτότητα και το προσωπικό μου στιλ, χωρίς να ακολουθώ τις τάσεις ή τη μόδα. Αντίθετα, ακολουθώ τους δικούς μου κανόνες. Το χτένισμά μου είναι χαρακτηριστικό και πολύ ακραίο για κάποιους, ενώ έχει λειτουργήσει προς όφελός μου σε πολλές περιπτώσεις, όσο και εναντίον μου, σε κοινωνίες που δεν είναι τόσο προοδευτικές.
Οφείλω να ομολογήσω ότι κατά κύριο λόγο τα σχόλια που λαμβάνω είναι κολακευτικά. Φυσικά, ο κόσμος έχει κουτσομπολέψει πολλές φορές την εμφάνισή μου και έχει προβεί σε συγκεκριμένες υποθέσεις για μένα, που δεν με επηρέασαν ποτέ και μάλιστα τις περισσότερες φορές με έκαναν να γελάσω με την κοπέλα μου. Μακάρι περισσότεροι άνθρωποι να μπορέσουν να ρισκάρουν και να ακολουθήσουν την καρδιά τους χωρίς να νοιάζονται για τον τρόπο με τον οποίο τους βλέπουν οι άλλοι, ειδικά αυτοί που δεν έχουν σημασία για εκείνους. Η κοινωνία αλλάζει και οι άνθρωποι συνειδητοποιούν επιτέλους ότι η εμφάνιση δεν λέει κάτι για αυτό που είμαστε στην πραγματικότητα, δεν πρέπει να τους επηρεάζει, και θα ήταν πιο ωφέλιμο να κρίνουμε τους άλλους για το ποιοι πραγματικά είναι και για τη συμβολή τους στην κοινωνία.
Αρχικά η συνέντευξη φιλοξενήθηκε στο τεύχος InStyle Μαρτίος 2023 που κυκλοφορεί στα περίπτερα.