«Κουτί παραπόνων» για τον προσωπικό γιατρό ετοιμάζει το υπουργείο Υγείας, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την ΗΔΙΚΑ. Παράλληλα, ψάχνει και κίνητρα για τους γιατρούς ώστε να καλυφθούν σε πρωτοβάθμιο επίπεδο όλοι οι πολίτες.
Το υπουργείο Υγείας θα δώσει μια νέα δυνατότητα στους πολίτες: να διατυπώνουν τις καταγγελίες και τα παράπονά τους, εάν δεν έχουν μείνει ευχαριστημένοι από τις υπηρεσίες του προσωπικού γιατρού τους. Εξετάζει επίσης και την δημιουργία ενός επιπλέον εργαλείου: την αξιολόγηση του έργου των προσωπικών γιατρών. Ένα… ηλεκτρονικό «κουτί παραπόνων» για περιστατικά «παρέκκλισης» του νόμου.
Οι πολίτες, δηλαδή, θα έχουν τη δυνατότητα να καταθέτουν τα παράπονά τους σε ηλεκτρονική πλατφόρμα, εάν δεν έχουν μείνει ευχαριστημένοι από τον προσωπικό τους γιατρό, ή σε περίπτωση που αυτός δεν θα έχει τηρήσει τους χρόνους του ραντεβού, ή ακόμη κι εάν έχει απαιτήσει παρανόμως αμοιβή για τις υπηρεσίες του.
Η ηλεκτρονική πλατφόρμα θα συμβάλλει και στην καλύτερη παρακολούθηση της εξέλιξης των ραντεβού με τους πολίτες, σύμφωνα με τον Θάνο Πλεύρη.
«Έχουμε έτοιμη την ηλεκτρονική πλατφόρμα να μπορούμε να “σηκώνουμε” καλύτερα τα ραντεβού και να τα παρακολουθούμε. Έχουμε ετοιμάσει -και θα βγουν εγκύκλιοι- να μπορεί ο πολίτης να παραπονείται, εάν τυχόν πήγε στον προσωπικό γιατρό και είτε καθυστέρησε να τον δει, είτε δεν τήρησε το ραντεβού, είτε ζητήθηκαν χρήματα», σημείωσε ο υπουργός Υγείας.
Νέα κίνητρα για την προσέλκυση… προσωπικού γιατρού
Την ίδια στιγμή, αναζητούνται νέα κίνητρα για την προσέλκυση κι άλλων γιατρών, ώστε να καλυφθούν σε πρωτοβάθμιο επίπεδο όλοι οι πολίτες. Στο θέμα αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, ο οποίος σημείωσε πως έχουν ενταχθεί ήδη στο σύστημα 4.700.000 πολίτες.
«Η συμμετοχή των πολιτών είναι μεγάλη, αλλά θέλουμε μεγαλύτερη προσέλευση γιατρών», τόνισε ο κ. Πλεύρης, ο οποίος πρόσθεσε ότι μέχρι στιγμής και μέσα στον Νοέμβριο, ολοκληρώθηκαν πάνω από 1 εκατ. ραντεβού πολιτών με τον προσωπικό τους γιατρό.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Υγείας, το 65% των πολιτών άνω των 60 ετών -που αποτελεί και τον κύριο όγκο των χρηστών των υπηρεσιών υγείας- έχει ήδη καλυφθεί με προσωπικό γιατρό.
Η Πολιτεία, ωστόσο, ενδιαφέρεται να καλυφθούν όλοι οι πολίτες και παράλληλα να υπάρξει και μια ομαλοποίηση του θεσμού του προσωπικού γιατρού, ώστε όσοι δηλαδή έχουν κάνει την εγγραφή τους να αρχίσουν εξυπηρετούνται σε πρωτοβάθμιο επίπεδο.
Θα πρέπει να «τρέξουν» τα ραντεβού δηλαδή από το νέο έτος, αλλά και να ολοκληρωθεί η κατάρτιση των προσωπικών ηλεκτρονικών φακέλων με το ιατρικό ιστορικό των πολιτών, κάτι που αποτελεί βασικό πυλώνα του εγχειρήματος.
Το «αγκάθι» ωστόσο της χαμηλής διαθεσιμότητας των γιατρών για να ενταχθούν στον θεσμό του προσωπικού γιατρού, παραμένει για το υπουργείο Υγείας. Για τον λόγο αυτό, αναζητούνται νέα κίνητρα για την προσέλκυση επιστημόνων.
Μέχρι στιγμής έχουν ενταχθεί στο σύστημα 3.400 γιατροί, χωρίς να υπολογίζονται οι γιατροί των 10 παθολογικών ειδικοτήτων που «για τεχνικούς λόγους» όπως είπε ο Θάνος Πλεύρης, δεν έχουν προχωρήσει οι συμβάσεις τους.
Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη 1,5 εκατ. ελεύθερες θέσεις σε προσωπικούς γιατρούς, που ακόμη δεν έχουν καλυφθεί από τους πολίτες.
«Οι πολίτες έχουν μεγάλη συμμετοχή, αλλά θέλουμε μεγαλύτερη προσέλευση γιατρών», παραδέχθηκε ο υπουργός Υγείας.