Ο δημοσιογράφος και συλλέκτης, Άρης Λουπάσης, δημοσίευσε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram μια σπάνια φωτογραφία, στην οποία ο Σπύρος Φωκάς ποζάρει με τον κορυφαίο Ιταλό σκηνοθέτη Vittorio De Sica το 1961 στο θρυλικό Caffe Greco στην Via Condotti στην Ρώμη.
Γράφει ο Άρης Λουπάσης στην ανάρτησή του:
Ο Σπύρος Φωκάς με τον κορυφαίο Ιταλό σκηνοθέτη Βιτόριο Ντε Σίκα το 1961 στο θρυλικό Caffe Greco στην Via Condotti στην Ρώμη, τo οποίο αποτελεί το ιστορικότερο καφέ της πόλης και δημιουργήθηκε το 1760 από τον Έλληνα Νικόλα Ντέλλα Μανταλένα.
Το 1959 ο Έλληνας καλλονός ηθοποιός παράλληλα με την φοίτησή του στην Δραματική Σχολή Μιχαηλίδη, κάνει το ντεμπούτο του στο σινεμά με την ταινία “Ματωμένο ηλιοβασίλεμα” η οποία συμμετέχει στο Φεστιβάλ Καννών, αποτελώντας για τον ίδιο το διαβατήριο για μια διεθνή καριέρα. Η εκδότρια του ελληνικού περιοδικού Θησαυρός δίνει μια φωτογραφία του σε φίλη της που εργάζεται σε ιταλικό περιοδικό και μετά από οντισιόν επιλέγεται ανάμεσα σε 600 υποψηφίους από τον σκηνοθέτη Φραντσέσκο Ρόσι για την ταινία “Ο θάνατος ενός φίλου” όπου και κερδίζει βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ του Λοκάρντο.
Για τα επόμενα δεκαπέντε χρόνια διαμένει μόνιμα στην Ιταλία συμμετέχοντας σε διεθνείς παραγωγές με χαρακτηριστική την συμμετοχή του στην ταινία του Λουκίνο Βισκόντι “Ο Ρόκο και τ’ αδέρφια του”. Ένα εμβληματικό κοινωνικό δράμα με φόντο την μεταπολεμική Ιταλία και την μεγάλη Κατίνα Παξινού στον πρωταγωνιστικό ρόλο έχοντας στο πλάι της μαζί με τον Σπύρο Φωκά και τους Ανί Ζιραρντό , Κλαούντια Καρντινάλε και Αλέν Ντελόν σε μια από τις καλύτερες ερμηνείες της καριέρας του.
Ο βραβευμένος με 4 Όσκαρ Βιτόριο Ντε Σίκα ασχολήθηκε αρχικά με την υποκριτική για να εξελιχθεί σε έναν από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες της παγκόσμιας έβδομης τέχνης δημιουργώντας πραγματικά “διαμάντια” με την συμμετοχή μεγάλων μορφών του διεθνούς στερεώματος. Μαζί με τους Λουκίνο Βισκόντι και Ρομπέρτο Ροσελίνι υπήρξαν οι θεμελιωτές του ρεύματος του ιταλικού νεορεαλισμού στον κιν/φο το οποίο γεννήθηκε μέσα στα απομεινάρια του πολέμου, καταγράφοντας με απόλυτο ρεαλισμό τις δύσκολες συνθήκες και την εξαθλίωση ανθρώπων του μόχθου στην μεταπολεμική Ιταλία.
Τρεις από τις δημιουργίες του Ντε Σίκα οι “Θαύμα στο Μιλάνο”, “Κλέφτης ποδηλάτων” και “Λούστρος παπουτσιών” αποτελούν αριστουργήματα του ιταλικού νεορεαλισμού και συγκαταλέγονται στο ανθολόγιο των καλύτερων ταινιών όλων των εποχών.