Ποιός είπε πως τα ζώα δεν μπορούν να διακοσμήσουν το σπίτι μας;
Φυσικά δεν αναφερόμαστε στη φυσική τους παρουσία που μας δίνει πάντα μεγάλη χαρά. Ούτε στο ότι από σήμερα θα είναι αυτά που θα αναλάβουν τη διακόσμηση του διαμερίσματός μας!
Τα διακοσμητικά αντικείμενα που ακολουθούν έχουν όλα μορφή ζώων. Σημαντικοί ταλαντούχοι σχεδιαστές έδωσαν ζωή στο ξύλο, τον χυτοσίδηρο, τον πηλό και αποκαλύπτουν την ιστορία που κρύβεται πίσω από τη δημιουργία τους.
Οι Eames (Charles and Ray Eames) είναι από τους σημαντικότερους Αμερικανούς σχεδιαστές του 20ου αιώνα, περισσότερο γνωστοί για την πρωτοποριακή συνεισφορά τους στην αρχιτεκτονική, το σχεδιασμό επίπλων, το βιομηχανικό σχέδιο και την κατασκευή και τις φωτογραφικές τέχνες. Σε μια μόνιμη θέση στο σπίτι τους Λος Άντζελες υπήρχε μια τεράστια ξύλινη φάλαινα μήκους άνω των δύο μέτρων, ένα από τα πολλά αντικείμενα που το ζευγάρι συγκέντρωσε από τα ταξίδια του. Έργο αμερικανικής λαϊκής τέχνης, η τεράστια φάλαινα έχει πλέον αναπαραχθεί, αν και σε πολύ μικρότερη κλίμακα, από τη Vitra, της οποίας η ζωγραφισμένη στο χέρι ενσάρκωση από ξύλο σκλήθρας αποτίει έναν αρκετά αξιοπρεπή φόρο τιμής στο πολύτιμο πρωτότυπο των Eames.
Εμπνευσμένο από την αληθινή ιστορία μιας οικογένειας παπιών που ακινητοποίησε τη γειτονιά Frederiksberg της Κοπεγχάγης όταν διέσχιζε την κυκλοφορία το 1959, το «Duckling» του Hans Bølling είναι εξίσου μαγευτικό με την αρχική του ιστορία. Σκαλισμένη στο χέρι από ξύλο τικ, είναι ένα συμπαθητικό δίδυμο. Τα κεφάλια τους είναι περιστρεφόμενα, επομένως είναι δυνατό να αλλάξει η έκφραση και η στάση τους. Aποτυπώνει εύστοχα δε, τα αθώα χαρακτηριστικά που οδήγησαν στην κατοχύρωση αυτής της ιστορίας στη δανική παράδοση για δεκαετίες.
Ένα πρωτότυπο διακοσμητικό αντικείμενο από τον διάσημο Ιταλό κατασκευαστή Bitossi, αυτό το γλυπτό έχει δημιουργηθεί χρησιμοποιώντας την εξειδικευμένη δεξιοτεχνία της εταιρίας στην παραγωγή πήλινων σκευών. Το ειδώλιο του χοιρινού είναι μέρος της εμβληματικής συλλογής κεραμικών «Rimini Blu», που σχεδιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’50 από τον Aldo Londi. Αυτό το προϊόν είναι ένα μοναδικό κομμάτι χειροποίητο από τους τεχνίτες Bitossi Ceramiche.
Η καρέκλα «Elephant», σχεδιασμένη από τον Marc Venot για την EO, αποτελεί το μισό ενός ντουέτου επίπλων σχεδιασμένο για παιδιά. Όταν συνδυάζεται με το αντίστοιχο του τραπεζιού, η απλή και αβίαστη καρέκλα προσφέρει έναν φιλόξενο χώρο για αφήγηση και περιπέτεια. Κομμένη από ξύλο ευρωπαϊκής οξιάς σε ματ φινίρισμα λάκας, η καρέκλα «Elephant» είναι ένα διαχρονικό κομμάτι που μπορεί να περάσει ανάμεσα σε οικογένειες και γενιές αφού ξεπεραστεί.
Έχοντας καθήκον από τον Eugenio Perazza, ιδρυτή και επικεφαλής της Magis, να σχεδιάσει ένα μουλάρι -το έμβλημα της εταιρείας- ο Konstantin Grcic δημιούργησε τον ‘Ettore‘, έναν χαρακτήρα που ενσαρκώνει το εργατικό και ακούραστο πνεύμα της ομάδας που αντιπροσωπεύει. Δημιουργήθηκε ειδικά για την 40η επέτειο του Magis, το σχέδιο δημιουργήθηκε καθώς ο Grcic δούλευε στη συλλογή επίπλων από χυτοσίδηρο της μάρκας «Brut» και στη συνέχεια το σκίτσο ζωντάνεψε ως φιγούρα από χυτοσίδηρο.
Το όραμα του Ισλανδού σχεδιαστή και συγγραφέα εγκλημάτων Sigurjón Pálsson, το «Puffin» είναι μια μικρή ζωγραφισμένη στο χέρι φιγούρα σκαλισμένη από ένα μόνο κομμάτι ξύλου. Σχεδιασμένο στο Μπαλί, όπου ο σχεδιαστής έκανε διακοπές, το γοητευτικό «Puffin» παραπέμπει στην παιδική ηλικία του Pálsson στο Húsavík, όπου η ετήσια άφιξη του χαρισματικού πουλιού σηματοδοτούσε την έναρξη της άνοιξης. Εδώ, όλα τα χαρακτηριστικά από τη στάση του πουλιού μέχρι τα μεγάλα μάτια του αποτυπώνονται με έναν ελκυστικό τρόπο που σίγουρα θα φωτίσει κάθε δωμάτιο.
Aπό τη συλλογή «Re-Editions» της Bitossi – μια σειρά κομματιών από το αρχείο της μάρκας στα μέσα του αιώνα – αυτή η φιγούρα γάτας χαρακτηρίζει το πνεύμα της σεβάσμιας ιταλικής εταιρείας κεραμικών. Αρχικά σχεδιασμένο το 1962 υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Aldo Londi, αυτό το κομμάτι παράγεται σε περιορισμένο αριθμό και είναι απαραίτητο για κάθε παθιασμένο συλλέκτη.