Η «Εμμανουέλα» επιστρέφει έπειτα από 50 χρόνια – Το remake της ταινίας του 1974 έρχεται με μια φεμινιστική πινελιά
Η Sylvia Kristel στην Εμμανουέλλα του 1974
Credit: Sylvia Kristel / Εμμανουέλλα / IMDb.com

Το remake του κλασικού ερωτικού δράματος «Εμμανουέλα» επιστρέφει 50 χρόνια αφού η ταινία σόκαρε τους θεατές σε όλο τον κόσμο με τις καυτές σκηνές της. Ωστόσο, η επιστροφή της γαλλικής ταινίας που ξεχώρισε για την X-rated ιστορία της είναι απλώς μια μεγάλη αντεπίθεση, είπαν οι κριτικοί.

Η cult «soft porn» επιτυχία του 1974 με πρωταγωνίστρια τη Sylvia Kristel αφηγείται τις ερωτικές περιπέτειες μιας νεαρής Γαλλίδας που ταξιδεύει στην Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης για να βελτιώσει τις σεξουαλικές της εμπειρίες.

Σε σκηνοθεσία του Γάλλου σκηνοθέτη Just Jaeckin, το κλασικό για ενηλίκους φιλμ προκάλεσε μεγάλη αίσθηση, με εκατομμύρια ανθρώπους να συρρέουν για να δουν την Kristel, η οποία παρουσιάζεται ημίγυμνη σε αφίσα με μια σειρά από μαργαριτάρια να κρέμονται πάνω από το στήθος της. Μάλιστα, οι Ισπανοί, οι οποίοι έζησαν υπό τη δικτατορία του Φράνκο που απαγόρευσε τη σκανδαλώδη «Εμμανουέλα», κατέφθασαν στη Γαλλία για να παρακολουθήσουν την πικάντικη ταινία.

Όμως, η νεότερη εκδοχή, σε σκηνοθεσία της Audrey Diwan και με πρωταγωνίστρια τη Γαλλίδα ηθοποιό Noemie Merlant, αφηγείται μια αναθεωρημένη ιστορία της σεξουαλικής αφύπνισης της Emmanuelle που ταξιδεύει στο Χονγκ Κονγκ.

Η ερωτική ταινία γαλλικής παραγωγής εισήγαγε τη soft-core πορνογραφία στα mainstream μέσα ενημέρωσης. Η πρωταγωνίστρια Kristel έγινε επίσης διάσημη για τις καυτές γυμνές σκηνές της σε άλλες 40 ταινίες, πρωταγωνιστώντας στις X-rated εκδοχές του «Ο εραστής της λαίδης Τσάτερλι» και του κατασκοπευτικού δράματος «Μάτα Χάρι» του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Αλλά στην εποχή του MeToo, η εκδοχή της Diwan, η οποία έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν στην Ισπανία το Σαββατοκύριακο, φαίνεται να έχει απομακρυνθεί από τις πρόστυχες σκηνές σεξ εν μέσω του στόχου της να κατευθύνει τη γυναικεία σεξουαλικότητα και ευχαρίστηση μακριά από το ανδρικό βλέμμα.

Μιλώντας στους Times, η Diwan δήλωσε ότι η ταινία «αφορά στο πώς αντιμετωπίζουμε την ευχαρίστηση στην κοινωνία μας, όχι μόνο τη σεξουαλική ευχαρίστηση», όταν συζήτησε για την έλλειψη γραφικών σκηνών σεξ στην ταινία. «Αν οι άνθρωποι θέλουν να δουν σκηνές σεξ έχουν το διαδίκτυο», είπε.

Όμως, καθώς οι κριτικές για την ταινία έχουν αρχίσει να καταφθάνουν, η γενική συναίνεση είναι ότι το πολυαναμενόμενο remake του γαλλικού ερωτικού δράματος «μπορεί να θεωρηθεί μόνο ως απογοήτευση από την Diwan», σύμφωνα με το Variety, το οποίο αποκάλεσε την ταινία «μια μεγάλη αντικλιμάκωση».

Το αμερικανικό περιοδικό ανέφερε ότι «η πιο εκπληκτική απόκλιση εδώ από την ταινία του 1974 είναι η σημαντική μείωση του σεξουαλικού περιεχομένου», προσθέτοντας ότι «το να πούμε κάτι φρεσκο-υπονοητικό για τη γυναικεία επιθυμία, τιμώντας ταυτόχρονα το καθοριστικό πνεύμα της ταινίας, την αχνή, διάφανη καψούρα, είναι μια δύσκολη, δυνητικά ανεφάρμοστη αποστολή».

Όσο για τη Screen Daily, η ανανεωμένη εκδοχή του κλασικού soft-porn του 1974 είναι ένα «παραλυτικά άσκοπο γρονθοκόπημα» της αρχικής ταινίας, ενώ το IMBD χαρακτήρισε την αναβίωση «απογοητευτικά κούφια».

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα