Γιατί τα παράθυρα των αεροπλάνων έχουν μικροσκοπικές τρύπες – Η απάντηση σε ένα βίντεο
Credit: 123rf / undrey

Το τελευταίο πράγμα που θέλει να δει ένας επιβάτης, ο οποίος φοβάται τις πτήσεις, στο παράθυρο του αεροπλάνου είναι μια μικροσκοπική τρύπα. Μάλιστα, το χαρακτηριστικό αυτό στα παράθυρα, προκαλεί σύγχυση σε αρκετούς ταξιδιώτες.

Ωστόσο, τώρα η Henny Lim, αεροσυνοδός της αεροπορικής εταιρείας Cebu Pacific με έδρα τις Φιλιππίνες, η οποία αποκαλύπτει λιγότερο γνωστές πληροφορίες για τα αεροπλάνα στο TikTok, έλυσε το μυστήριο.

Σε ένα βίντεο που έχει γίνει πλέον viral στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, αποκάλυψε ότι η μικροσκοπική τρύπα ονομάζεται στην πραγματικότητα «τρύπα αιμορραγίας».

Εξήγησε ότι τα παράθυρα της καμπίνας αποτελούνται από τρία στρώματα – το εξωτερικό, το μεσαίο και το εσωτερικό. Συνήθως κατασκευάζονται τόσο από γυαλί όσο και από ακρυλικό για να είναι ανθεκτικά και καλά μονωμένα.

Η Henny αποκάλυψε: «Η μικροσκοπική οπή βοηθά στην εξισορρόπηση της διαφοράς πίεσης μεταξύ της καμπίνας και του εξωτερικού αέρα».

Ο αέρας στο επίπεδο της θάλασσας λέγεται ότι είναι περίπου 14,7 λίβρες ανά τετραγωνική ίντσα (PSI). Συγκριτικά, μια τυπική πτήση ταξιδεύει σε ύψος μεταξύ 30.000 και 40.000 ποδών – σε αυτό το ύψος η πίεση είναι περίπου 4,3 PSI.

Αεροπλάνο εσωτερικά
Credit: 123RF

Κατά τη διάρκεια της πτήσης, το εξωτερικό των παραθύρων του αεροπλάνου μπορεί να παγώσει σε μεγάλα υψόμετρα. Επίσης, η υγρασία από την καμπίνα μπορεί να θολώσει τα παράθυρα, σύμφωνα με την Tyla.

Ωστόσο, η μικροσκοπική τρύπα βοηθά στην αποφυγή της συμπύκνωσης και να διατηρείται καθαρό το τζάμι.

Η Henny κατέληξε στο συμπέρασμα: ‘Έχει επίσης έναν άλλο σκοπό, ο οποίος είναι να απελευθερώνει την υγρασία και να εμποδίζει τον παγετό ή τη συμπύκνωση να εμποδίζει την όρασή σας”.

Τα παράθυρα στα εμπορικά αεροπλάνα έχουν συνήθως τρία τζάμια – εξωτερικά, μεσαία και εσωτερικά – κατασκευασμένα από ακρυλικό και γυαλί. To πλαστικό τζάμι στο εσωτερικό του αεροπλάνου εμποδίζει τους επιβάτες να έχουν πρόσβαση στα τζάμια στη μέση και στο εξωτερικό.

Υπάρχει ένα μεσαίο τζάμι με μια τρύπα σε αυτό, στη συνέχεια ένα κενό αέρα, ακολουθούμενο από ένα εξωτερικό τζάμι από γυαλί.

Για να διατηρηθούν οι συνθήκες καμπίνας, είναι απαραίτητο να γίνει η διαχείριση της πίεσης μεταξύ του εσωτερικού και του πραγματικού παραθύρου, έτσι ώστε το εξωτερικό παράθυρο να φέρει το φορτίο της διαφοράς πίεσης.

Νέος άνδρας στο εσωτερικό αεροπλάνου κοιτά από το παράθυρο
Credit: 123RF

Εάν αυτή η πίεση εκτοξεύσει αυτό το εξωτερικό επίπεδο, το εσωτερικό τζάμι εξακολουθεί να είναι αρκετά ισχυρό ώστε να συγκρατεί την πίεση και δίνει χρόνο στους πιλότους να πέσουν σε χαμηλότερα υψόμετρα.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα