Lyst Report: Tα πιο δημοφιλή fashion items του 2022 ήταν και τα πιο αμφιλεγόμενα

Κάθε τέτοια εποχή περιμένουμε πώς και πώς το ετήσιο ρεπορτάζ του Lyst, Year in Fashion, που μας δείχνει τι έγινε viral την προηγούμενη χρονιά στον κόσμο της μόδας. Είναι εκείνη η στιγμή, που θυμόμαστε όλα όσα μας απασχόλησαν και μας ενθουσίασαν την χρονιά που φεύγει. Είναι η εποχή των throwback και των ανασκοπήσεων.

Σε ό,τι αφορά την μόδα και τη σχετική έγκυρη ενημέρωση μπορούμε να υπολογίζουμε στο Lyst, την πλατφόρμα αγορών μόδας που εξυπηρετεί 200 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως και που κάθε χρόνο δημοσίευσε την ετήσια έκθεση μόδας του. Μετά την ανάλυση των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο, η πλατφόρμα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το 2022 ήταν η χρονιά του οίκου Miu Miu (γιατί άραγε;). Οι αναζητήσεις για το brand το οποίο ιδρύθηκε από τη Miuccia Prada το 1993 ως πιο προσωπική και εμπορική επωνυμία της Prada, αυξήθηκαν κατά 49 % στο Lyst από πέρυσι. Αυτό μάλλον οφείλεται σε μία σειρά από viral προϊόντα που παρουσίασε, όπως οι μπαλαρίνες καθώς και η micro-mini φούστα, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη συλλογή του brand για την άνοιξη του 2022.

Οι μπαλαρίνες του brand έγιναν γρήγορα το πιο δημοφιλές προϊόν του στο Lyst μετά την κυκλοφορία τους, αφού φορέθηκαν από άτομα όπως οι Sydney Sweeney, Bella Hadid και Rosalía. Πρόκειται για μια πιο απλή και προσιτή στη Gen Z εκδοχή του παπουτσιού που πρωτοκυκλόφορησε το 2016, και ήρθε πάνω στην ώρα που οι τάσεις balletcore και «indie-sleaze» κυριαρχούν.

Το 3D-printed pigeon clutch του JW Anderson (ένα τσαντάκι που έχει την μορφή περιστεριού), που παρουσιάστηκε στο ανδρικό σόου του φθινοπώρου του 2022, ήταν μάλλον η πιο περίεργη και υπέροχη στιγμή της χρονιάς.

Το Lyst ανέφερε ότι το ιδιαίτερο τσαντάκι 890 δολαρίων έχει εξαντληθεί σε πολλούς λιανοπωλητές και έχει τώρα λίστα αναμονής. Έχει γίνει το προϊόν με τις περισσότερες προβολές του brand στο Lyst, με τις αναζητήσεις να αυξάνονται κατά 488% την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου, όταν η Sarah Jessica Parker εθεάθη να το κουβαλάει κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της δεύτερης σεζόν του “And Just Like That”, του reboot του “Sex And The City”.

Η άλλη τσάντα «it» της φετινής χρονιάς είναι η μίνι τσάντα Re-nylon Re-edition 2000 της Prada. Το Lyst αποκάλυψε ότι κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού οι αναζητήσεις για το συγκεκριμένο στιλ τσάντας αυξήθηκαν κατά 131% και η δημοτικότητά του αυξήθηκε στο TikTok χάρη στην αναβίωση των 90s trends. Μάλιστα hashtag #pradanylonbag συγκέντρωσε περισσότερες από 4,2 εκατομμύρια προβολές.

Όσον αφορά τα παπούτσια, το Lyst είπε ότι τα Birkenstock Boston είναι τα πιο hot παπούτσια της χρονιάς, με τις αναζητήσεις να αυξάνονται κατά 593% τους πρώτους έξι μήνες του 2022. To άνετο slipper είχε επίσης μια στιγμή high fashion φέτος όταν η εταιρία συνεργάστηκε με τον Dior Men για τη σεζόν φθινόπωρο 2022.

Το Lyst ανακήρυξε επίσης μια χούφτα διασημοτήτων που είναι υπεύθυνες για τη δημιουργία μερικών από τις πιο viral στιγμές το 2022.

Για παράδειγμα, η Bella Hadid, η οποία ανακηρύχθηκε power dresser of the year από το Lyst επειδή προκάλεσε μέση αύξηση 1.900 % στις αναζητήσεις για κομμάτια παρόμοια με εκείνα που φορούσε. Για την ίδια την Bella ήταν σίγουρα μία από τις πιο καλές χρονιές καθώς ήταν η πρωταγωνίστρια τουv viral show του οίκου Coperni, στο οποίο εμφανίστηκε αρχικά γυμνή για να φορέσει στην συνέχεια ένα υγρό φόρεμα που δημιουργήθηκε live εκείνη την στιγμή με σπρέι. Το Lyst είπε τις ημέρες που ακολούθησαν την επίδειξη, ότι ο Coperni είχε μια αξιοσημείωτη αύξηση 3.000% στις αναζητήσεις. Έγινε έτσι το εμπορικό σήμα με τις περισσότερες αναζητήσεις εκείνον τον μήνα.

Η εμφάνιση της Kim Kardashian ως Marilyn Monroe στο Met Gala οδήγησε σε άνοδο 456% στις αναζητήσεις για τον σχεδιαστή Bob Mackie, ενώ η Elizabeth Debicki ως πριγκίπισσα Diana στο “The Crown”, όπου αναδημιουργούσε τη διάσημη σκηνή “revenge dress” στα εγκαίνια του καλοκαιρινού πάρτι της Serpentine Gallery, το 1994, προκάλεσε αύξηση 58% στις αναζητήσεις για μαύρα φορέματα χωρίς ώμους, ενώ η ζήτηση για μαύρα φορέματα με λαιμόκοψη εκτοξεύτηκε 103% στο Lyst.

Τα γυρίσματα της ταινίας Barbie της Greta Gerwig, με πρωταγωνιστές τη Margot Robbie και τον Ryan Gosling, οδήγησαν το Barbiecore να γίνει η τάση του 2022, σύμφωνα με το Lyst. Οι αναζητήσεις για όλα τα ροζ πράγματα στην πλατφόρμα αυξήθηκαν 416% μετά την κυκλοφορία φωτογραφιών της Robbie ντυμένης στα ροζ τον Ιούνιο.

«Αλλά το καθοριστικό ροζ της χρονιάς ήρθε με την βοήθεια του Valentino. Μόλις μια εβδομάδα μετά την παρουσίαση της μοναδικής απόχρωσης του hot pink της μάρκας στην πασαρέλα για το φθινοπώρου του 2023, οι αναζητήσεις αυξήθηκαν κατά 152%», αναφέρεται στην έκθεση.

Άλλα αντικείμενα και γεγονότα που προκάλεσαν αιχμές στις αναζητήσεις στο Lyst περιλαμβάνουν την τσάντα Diesel 1DR, τη συνεργασία Jacquemus x Nike, την τάση “Weird Girl” στο TikTok, τον Yvon Chouinard που μεταβίβασε την ιδιοκτησία της Patagonia στο Patagonia Purpose Trust, καθώς και το μαύρο it dress με δαντέλα Prada που φόρεσε η Sydney Sweeney για να λάβει το βραβείο The Rising Star, στις Κάννες, τον Απρίλιο.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα