Μπορεί για καθέναν από εμάς να αποτελούν απαραίτητο αξεσουάρ κάθε καλοκαίρι. ‘Ομως, για τους νεαρούς ιδιοκτήτες της πετυχημένης GandysFlipFlops, τον 26χρονο Ρομπ και τον 24χρονο Πολ Φόρκαν, οι σαγιονάρες που κατασκευάζουν είναι πολύ παραπάνω από μία κερδοφόρα επένδυση σε μία βιομηχανία αξίας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων…
Για τα δύο νεαρά αδέλφια από τη Βρετανία η GandysFlipFlops είναι μία ιστορία πολύ προσωπική. Νοητά, παραπέμπει στο χτύπημα της μοίρας που δέχθηκαν το 2004, όταν στις καλοκαιρινές οικογενειακές διακοπές τους στη Σρι Λάνκα έμειναν ορφανά από το φονικό τσουνάμι.
Πρακτικά, αποτελεί την παρακαταθήκη που τους άφησαν οι γονείς τους, Κέβιν και Σάντρα Φόρκαν: πάλαι ποτέ επιτυχημένοι επιχειρηματίες στη Βρετανία, που ξαφνικά το 1999 αποφάσισαν να τα αφήσουν όλα πίσω και να κάνουν μαζί με τα τέσσερα παιδιά τους μία νέα αρχή, προσφέροντας φιλαθρωπικό έργο στην Γκόα της Ινδίας.
Πάνω σε αυτές τις αναμνήσεις κι έπειτα από ένα ξενύχτι στο Μπρίξτον, στο νότιο Λονδίνο -όπου ο Ρομπ και ο Πολ μετεγκαταστάθηκαν μαζί με την μεγαλύτερή αδελφή τους, λίγο μετά την απώλεια των γονιών τους- δημιουρήγθηκε το 2011 η Gandys, με προϊόντα εμπνευμένα από τις σαγιονάρες του Μαχάτμα Γκάντι!
Προς αποφυγήν… παρεξηγήσεων, άλλαξαν την αγλλική ορθογραφία του ονόματος (Gandy αντί Gandhi). Και στρώθηκαν αμέσως στη δουλειά, κατασκευάζοντας στην Ινδία χειροποίητες σαγιονάρες από γιούτα.
Την επιχείρησή τους την ονομάζουν «κοινωνική», τονίζοντας ότι «ιδρύθηκε με τη δέσμευση να χρησιμοποιείται μέρος των κερδών για την αρωγή παιδιών που βρίσκονται σε δυσχέρεια. Μια αποστολή από ορφανά για ορφανά», επισημαίνουν. Για τον λόγο αυτό ίδρυσαν μάλιστα το Ίδρυμα Gandys.
Τα αδέλφια Φόρκαν διαθέτουν το 10% των κεδρών τους ακριβώς σε αυτόν τον σκοπό. Ενδεικτικά, η αξία της εταιρία τους αποτιμάται σήμερα κοντά στα 1,5 εκατομμύρια δολάρια και τα προϊόντα της πωλούνται στα πιο hot σημεία του Λονδίνου (Selfridges, Liberty και Accessorize), καθώς και σε πολλά μαγαζιά σε διάφορα άλλα σημεία της Ευρώπης.
Φέτος, με αφορμή την δέκατη επέτειο από το εφιαλτικό τσουνάμι, στόχος τους είναι να φτιάξουν το πρώτο τους ορφανοτροφείο. Για να φτάσουν όμως μέχρι εδώ, ο Ρομπ και ο Πολ χρειάστηκαν πολλά παραπάνω από συναισθηματισμούς και αγαθές προθέσεις…
Στην αρχή, οι πωλήσεις των GandysFlipFlops δεν πήγαιναν και τόσο καλά. «Στις 100 σαγιονάρες που φτιάχναμε, πωλούσαμε τις 10, εξαιτίας του κακού ποιοτικού ελέγχου», περιγράφει στο BBC ο Πολ. Κι έτσι, τα αδέλφια -που ξεκίνησαν αυτό το «ταξίδι» στην επιχειρηματικότητα με ένα αρχικό κεφάλαιο μόλις 10.000 λίρες- αναζήτησαν και βρήκαν επενδυτές.
Μετέφεραν την εξωχώρια παραγωγή τους από την Ινδία στην Κίνα, εγκαταλείποντας την χειρονακτική κατασκευή.Προσέλαβαν προσωπικό: σήμερα η Gandys έχει 14ρις υπαλλήλους πλήρους απασχόλησης, συμπεριλαμβανομένων ενός σχεδιαστή, ενός brand manager κι ενός έτερου για τις πωλήσεις, ενώ τα προϊόντα της έχουν κατακτήσει μέχρι και το Χόλιγουντ.
Μοιραία, λοιπόν, επόμενος στόχος των αδελφών Φόρκαν είναι να επεκτείνουν τις πωλήσεις τους τις ΗΠΑ και στην Αυστραλία. «Σε πέντε χρόνια, θέλουμε οι σαγιονάρες μας να βρίσκονται σε όλα τα μεγάλα μαγαζιά της αμερικανικής επικράτειας», λέει ο Πολ.
«Και σε αντιστάθμισμα, θέλουμε να αναπτύξουμε φιλανθρωπικά προγράμματα σε ολόκληρο τον κόσμο. Θέλουμε να χτίσουμε ορφανοτροφεία σε όλες τις ηπείρους» για τη στήριξη όλων των ανήλικων που δοκιμάζονται σκληρά από τη ζωή. «Φυσικά και θέλουμε να έχουμε κέρδη», επισημαίνει ο νεαρός Βρετανός επιχειρηματίας, «θα είναι όμως κέρδη με σκοπό»…
[ap_gallery id=”84″]
Πηγή: Fortunegreece
Διαβάστε ακόμα:
Η μόδα της «πράσινης ετικέτας»
Όταν η μόδα «συναντά» τον άνθρωπο