Gen Ζ: Είναι στα αλήθεια ευαισθητοποιημένη αυτή η γενιά με την προστασία του πλανήτη;
Gen Z
Credit: Mimi Moocher/Instagram

Οι περισσότερες από εμάς έχουμε ακούσει για την γενιά Ζ. Αυτή την ηλικιακή ομάδα νέων, που γεννήθηκε περίπου από το 1997 έως το 2013 και που διαφημίζει την οικολογική συνείδηση και τη βιωσιμότητα. Όμως, υπάρχει μια αντίφαση που αξίζει να αναλύσουμε. Eίναι πραγματικά αφοσιωμένοι στο περιβάλλον ή απλά αχόρταγοι καταναλωτές;

Η Διπλή Στάση της Γενιάς Ζ

Σύμφωνα με πολλές έρευνες, οι περισσότεροι από εμάς λέμε ότι θέλουμε να αγοράζουμε προϊόντα που είναι βιώσιμα και ηθικά προμηθευμένα. Ωστόσο, οι αγορές μας λένε μια άλλη ιστορία. Μοιάζει σαν να είμαστε παγιδευμένοι σε μια αέναη επιθυμία για νέο και trendy, αγνοώντας τις συνέπειες που έχει η υπερκατανάλωση στον πλανήτη μας.

Η Μαγνητική Έλξη της Γρήγορης Μόδας

Πόσο εύκολο είναι να βρούμε κάτι νέο για να προσθέσουμε στη γκαρνταρόμπα μας; Ταχύτητα και φθηνές τιμές είναι οι λέξεις-κλειδιά που μας σπρώχνουν σε μια αδιάκοπη καταναλωτική διαδικασία. Εδώ είναι που μπαίνουμε στη διαδικασία να αποκτάμε χιλιάδες ρούχα, ενώ ξέρουμε πολύ καλά ότι οι επιπτώσεις στο περιβάλλον είναι σοβαρές. Κάθε χρόνο, πετάμε μια τεράστια ποσότητα ρούχων, συμβάλλοντας στη ρύπανση και την καταστροφή του πλανήτη.

Στις μέρες μας, η οικονομική κατάσταση δεν είναι η καλύτερη, αλλά αυτό δεν δείχνει να μας σταματά. Η ανάγκη να μείνουμε trendy και η γοητεία των φθηνών προϊόντων μας οδηγούν σε επιλογές που, αν και οικονομικές, είναι καταστροφικές για το περιβάλλον. Είναι εντυπωσιακό το πόσο εύκολα μπορούμε να δικαιολογήσουμε αυτές τις αγορές, αγνοώντας ότι η γρήγορη μόδα έχει σοβαρές συνέπειες για την οικολογική ισορροπία.

Η Υποκρισία της Κατανάλωσης

Έτσι, είναι αδύνατο να μη θέσουμε την ερώτηση. Είναι η γενιά Ζ υποκριτές; Μπορεί να δείχνουμε πολύ οικολογικοί στα λόγια, αλλά οι πράξεις μας αποδεικνύουν το αντίθετο. Το χάσμα ανάμεσα στις δηλώσεις μας και την πραγματικότητα της κατανάλωσης είναι προφανές. Ίσως να είμαστε λίγο «αθώοι» όσον αφορά τις συνέπειες της υπερκατανάλωσης, αλλά αυτό δεν μας απαλλάσσει από την ευθύνη.

Αν κοιτάξουμε προσεκτικά, θα καταλάβουμε ότι το ζήτημα δεν είναι απλά η υποκρισία. Είναι μια πρόκληση για να αλλάξουμε τις συνήθειές μας και να επενδύσουμε σε πιο βιώσιμες επιλογές. Είμαστε η γενιά που έχει τη δύναμη να επηρεάσει το μέλλον του πλανήτη. Ας σκεφτούμε λοιπόν πώς μπορούμε να μετατρέψουμε τη θετική μας πρόθεση σε δράση και να γίνει η αφοσίωσή μας στη βιωσιμότητα πραγματικότητα.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα